HTML

Bandroid

Az a rövid távú célom ezzel a bloggal, hogy szociális alapon létrehozzam bárkiben ugyanazt a hype-érzést, mint az iPhone.

Hosszú távon pedig nem érem be kevesebbel, mint hogy a kis körúton végre elkészült bicósáv mellett legyen még egy, Android telefonnal közlekedők részére.


Postok ráérősen.

Friss topikok

  • lacas8282: Szia, Nem találom az emailed az oldalon tudnál segíteni? Egy fontos ügyben kéne a segítséged. a... (2013.05.01. 10:20) A HTC bemutató után
  • odamondó: Amikor megvettem a telóm (android) én is rápörögtem erre az alkalmazás témára. Érdekes mód alig k... (2011.12.18. 15:34) Mobil vagy webes. Szerintem legyen
  • OoO: És amúgy tényleg korrekt a webos. Használható, egyszerű, egyértelmű. (2011.09.29. 13:41) Eddig tartott
  • JohnHenry: @valójábannemberci: ha regényt akarok olvasni, leveszek egy könyvet a polcról. (2011.09.28. 15:08) Touchpad, egy hét után
  • ern0: A legszebb az, hogy van ilyen appmaker, gondolom, XML-ből rántja le a kontentot. A legeslegszebb ... (2011.09.28. 13:07) Szakértelem a négyzeten

Linkblog

Eddig tartott

2011.09.08. 11:03 :: Bandroid

A türelmem. Szerettem volna egy deszkát, vártam, olvasgattam.

Melyik a jó, melyik a nem. Az egyik oldalon az Apple univerzuma - az instant getes, playboy életmód magazinos, háromig számolok és kihalt a Flash, eeeegy, kettő, mondom kettő, eeegy, kettő, kettő világa. A másikon az unalmas, egységesedő, fantáziátlan grafikus felület.

Középszürkére szaturált éngemet az önkéntes és a fizetett pezsgés, a buzz. Nem arról szólnak a hírek, hogy van olyan töltő, hogy csak ráteszed a tableted, hanem arról, hogy az új iPad-hoz fél év múlva lehet, hogy lesz olyan. Nem a tabletről a Beats Audio-val, hanem hogy az új HTC-kben benne lesz.

Belefáradtam az autós hasonlatokba, ahol a megaherc a lóerő, az ficcsőr meg az extra. És mondják meggyőződéssel, közben a kütyüt tyütyünek ejtik.

Mostantól a lényegre.

HP Touchpad.

Böngészni vele, mint a szőlőben. Kettő másodperc alatt beletanulni. Visszafogott ízlés minden ikonban. Úgy dobod el a kártyát, mint amikor papírcsónakot engedsz a vízre. Nem kell ixet célozgatni, annak vége van. A kártyázás pont olyan, mint az És Megint Dühbe Jövünkben, ki tudsz menni kétbetűs kitérőre közben.

Felhő-alkalmazások, thin client, mondom én, There's an App for That, mondja ő. Elbeszélünk egymás feje mellett, nem is zavar már, fordítja a Blikk for iPad új verzióját, és azzal fenyeget, hogy elhúzza a kulcsnótámat, aztán veszem az új iPhone-t a dallamára rögtön.

Szóval: igen, megnyithat böngészőben az aktív lap alá a link, nyílik az egymásra csúszó kártya. Igen, ugyanott maradsz az email válasznál, mert a levélíró ablaka új kártya, és dobódik el a Send után. Flash? Igen.


És lehet lefelé húzva kipattintani a kártyát, mint az Angry Birds-nél a csirkét. Csak haladóknak.

Érdemes 3.0.2-re frissíteni rögtön. Negyed óra, aztán ha leketyeg a csík, újraindítás. Lesz számológép, óra, lehet végre albumot törölni a galériában. Súlyos hiba: még mindig dátum szerint csökkenő a képek sorrendje. Amíg nincs update, a megoldás bat-ban érkezik:

mkdir e:\Transfer
chdir c:\Root\Become\
for /f %%a in ('dir /b /o:-d *.*') do copy %%a e:\Transfer\%%a
del *.* /q

És aztán átnevezni a Touchpad-on a Transfer-t.

Ennyi most, talán a háttérkép csodaszép kékje még. Eszméletlen izgalmas tárgy, leszakított a PC-ről.

És ha a marketing tönkrevág egy-egy innovatív vállalatot évente, és újra és újra lomizhatok magamnak majd egy kihangosítás nélküli csúcstechnológíát, akkor azt majd én kiheverem valahogy. A mobil is más lett, kevesebb, a Mobil Hotspot gomb felett fog kikopni a képernyőfóliája hamarosan.

Ennyi.

Jöjjenek az Asterixek.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandroid.blog.hu/api/trackback/id/tr243211037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fuakjs11 (törölt) 2011.09.08. 13:24:08

Gondolom sikerült kifogni egyet a 100 dolláros akcióból. Annyiért a hülyének is megéri.
A bolti teljes 140K-s árat messze nem éri meg, 120-ért van iPad2 és 100-ért Transformer.

iguana 2011.09.08. 13:27:52

A bejelentés óta rá vagyok izgulva a cuccra.
A 100dolláros akcióból vettem volna, de hát ez nem az USA.
160-ért már nem annyira (ahhoz kellene egy Apple szintű alkalmazásbolt).
Örülök, hogy neked összejött, és kicsit irigykedek is - de csak fenntartásokkal.

Lova 2011.09.08. 13:38:57

"Jöjjenek az Asterixek?"
Nem gallok azok te akik jönnek, hanem trollok :D

ON: Én <3 Android

Mickey Magnate 2011.09.08. 13:40:12

"háromig számolok és kihalt a Flash, eeeegy, kettő, mondom kettő, eeegy, kettő, kettő "
ROTFLMAO

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.08. 13:46:27

Biztos jó a post, de valaki konvertálná nekem magyarra, mert nem értem.

Bandroid · http://bandroid.blog.hu 2011.09.08. 13:50:34

@franc0: nem, drágábban, de még így is fele annyiért, mint egy iPad 2. Áfa nem volt rajta, vám minimális.

@Lova: "ON: Én <3 Android" - én is, de már csak nosztalgiából.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.09.08. 13:52:11

igazan megvarhattad volna a windows 8-as tablakat, azok talan tobb mindenre hasznalhatoak , mint ezek az aktotamasztekok, fingoapppos baromsagok

vettel olcson egy tablat ami szarra se valo mert nincsenek hozza programok , hidd el tok ugyes vagy :XD

jabba74 2011.09.08. 14:06:30

"Szóval: igen, megnyithat böngészőben az aktív lap alá a link, nyílik az egymásra csúszó kártya. Igen, ugyanott maradsz az email válasznál, mert a levélíró ablaka új kártya, és dobódik el a Send után."

Ennek a mondatnak nincs értelme. Alany-állítmány hol van?
Persze nem tehetsz róla, hogy kiraktak az index címoldalra.
Amúgy biztos jó cucc ez, ezért akartam elolvasni, mit írsz róla.

omlósz 2011.09.08. 14:06:55

@version: neked is gondolom vagy 100.000 app van feltelepítve :)

billy reed 2011.09.08. 14:16:25

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: "Biztos jó a post, de valaki konvertálná nekem magyarra, mert nem értem."

Már minimum ketten vagyunk!
Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok teljesen járatlan a témában!!!

Bandi ne írjon az Androidról, sőt semmiről, csak használja egészséggel!
A francba, elvesztegettem öt percet az életemből...

nem várt fordulat 2011.09.08. 14:27:26

@Mickey Magnate: ezen én is nevettem.

nem fikázni jöttem, én maradok az androidnál. minden másra ott a laptop.

törcsi 2011.09.08. 14:28:52

hát valóban nem egy könnyen befogadható cikkre sikerült ez, lássuk be. mindenesetre bandi, ha eddig nem tetted fel a preware-t és a benne lévő patch-eket, ne hagyd ki. nagyjából triplájára nőtt a sebesség ezektől.

egyébként ja én is vettem egy ilyen semmirese jó táblát, 32 gigásat 35 ezerért franciaországból és hát tényleg nem jó semmire azon kívül, amire vettem. netezni, dropbox, google docs és box.net accountjaimon lévő doksijaimat kezelni, editálni. kommunikálni, zenét letölteni és hallgatni és filmet nézni. az iphone-omra se raktam fel új fingós appot már vagy fél éve. talán ezen is kibirom nélkülük...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.08. 14:31:33

Nekem csak Pré van (original, aka minus), és nem tudom, mi lesz pár év múlva, amikor be fog dögleni, és új telefont kell majd választanom, mert a kártyázást és az elsőre megérthető, természtes notification systemet nem fogom feladni. Fejlődjön fel valamelyik életben maradt platform, vagy valami legyen, mert különben vissza kell térjek S40-re.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.08. 14:35:21

@version: Ahhoz képest, hogy gyakorlatilag halott platform, jönnek ki a játékok meg egyes utilok HD, azaz tablet verziói. Jó, ez még olyan friss hullának nő a haja effekt, de a kötelező tucat app megvan (btw el lehet lenni Twitter app nélkül, nem?), kanapés böngészésre, ágyikóban olvasgatásra tökéletesen megfelel. És hát a lényeg már megvan, az alap oprsz UI olyan frankón meg van csinálva, hogy abból csak tanulni lehet.

törcsi 2011.09.08. 14:45:20

GrG: touchpad-et akciósan, úgyszintén. és ja vettem volna ipad-et is, de egyszerűen nincs szükségem azokra, amiket az tud, van viszont azokra amiket ez. plusz ötödébe került. a webos, ha elhullana, akkor tényleg minden idők egyik legjobb mobiloprendszerének lenne vége, ami már megjelenése pillanatában (2009) tudott olyan dolgokat, amiket iOS még most se...

Picsasereghajtó 2011.09.08. 14:47:23

@version: honnan tudod, mire lesz jó a Win8 tablet, amikor még a windows phone 7 is alig van valahol? Az Android meg nem ködös ígéret, hanem már itt van, és jól használható bármire.

törcsi 2011.09.08. 14:49:29

ern0: jaja az UI az hibátlan valóban. a google tanult is belőle és elvitték a palm-tól az UI-ért felelős embert (Matias Duarte)az Androidhoz user experience directornak. kár, hogy a munkájának nyoma egyelőre még nem annyira érződik a robotos telókon. de ami késik nem múlik.

Bandroid · http://bandroid.blog.hu 2011.09.08. 14:51:39

@jabba74: megnyithat - megnyílhat, ennyire felhúztam magam. A többit értelmezd szabad versnek.

Úgy döntöttem, jövök ennek a halott tabletnek annyival, hogy betömöm a piaci résbe.

Almatlan Jozsi 2011.09.08. 14:53:39

Mondjuk mielott jott az ipad, meg utana is mindenki ilyeten modon szolt: "o, mi a francra is jo egyaltalan egy tablet, netezni tudok a kis netbukommal is meg az androidos mobilkammal" Az Apple milyen arrogans, hogy PC utani korszaknak hivja ezt!

De most, hogy van a ZombiPad (mivel halalbol tert vissza), egyszeribe, hude tokjo am, nem is kell a PC!

LOL

Szanalom a kobon. A kool ficsor a kek hatterkep...Az meg hogy "unalmas az ipad" menuje...neked. Nekem meg a kartyak kavargatasa lenne unalmas.

az ipademen most van 402 alkalmazas. egyik sem fingo app. Torrentezesen es hazimozizason kivul mindenre tudom hasznalni.

Egyebkent hasznald egeszseggel es nem am rossz szandekbol irtam amit irtam!

Nem vagyok apple fan es szerintem barmelyik tablet tok jo.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.08. 15:19:15

@Almatlan Jozsi: "az ipademen most van 402 alkalmazas."

Lassan elkezdhetnél élni is egy kicsit:)

Blogerovac 2011.09.08. 15:30:17

Hányadszorra sikerült átvinni az általános iskola 4. osztályát? Fogalmazás: egyes és katasztrófa. :)

2011.09.08. 15:39:20

Ezt a cikket angolról fordította a Google Translate? Mert szinte végig értelmetlen, magyaratlan. :-)

Madarsky 2011.09.08. 15:59:07

Nekem tetszik a stílus, gondolkodásra késztet, nem az a megszokott fröcsögős fanatizmus.

Drout 2011.09.08. 16:13:42

HP Pre2 boldog tulaja vagyok. Örülök, hogy lecseréltem a HTC-met

ac3^BB 2011.09.08. 16:16:05

" Amíg nincs update, a megoldás bat-ban érkezik" - valoban remek, minden tablanal jobb ez :D

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.08. 16:19:10

Nem hittem, hogy van még 2 ember rajtam kívül magyar nyelvterületen, akinek webOS-es kütyüje van.

phaidros 2011.09.08. 16:19:55

@version: hát, ha 100 dolláros cucc volt (vámhatár alatt, 19.000 Ft, egy egyébként 500 dollárosnak árazott teljesítményű cucc), akkor bizony savanyú a szőlő nálad. Kurvára nem kellenek rá programok a böngészőn, a levelezőn kívül. Esetleg még egy book reader - tán csak van - illetve az a helyzet, hogy a HP újraindítja a termelést, szóval lesz is még.

Mellesleg én kb. 5-6 programot használok a default felett, kb.40-et vettem meg eddig. Szóval hidd el, nem vagy Te annyira okos mint képzeled magadról. :D

phaidros 2011.09.08. 16:21:44

@Almatlan Jozsi: "402", ez igen. Figyu, még 98 és meglesz az 500 is, ne add fel! Gyakran számolgatod végig esténként?

Anyám borogass... |)

Almatlan Jozsi 2011.09.08. 16:32:49

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: van-e elet az ipaden tul? :-)

Ennyi van rajta, nem ennyit hasznalok egyfolytaban.

Egy csomo dolog pl. a kislanyom kedveert van rajta.

Almatlan Jozsi 2011.09.08. 16:35:52

@phaidros: te vagy a matekzseni, rogton kiszamoltad mennyi kell az 500-hoz. Hiaba mindenki magabol indul ki. :-)

Ugy latszik meg nem talalkoztal kozelrol ipaddel, de okosakat szolni tudsz :-)

Elarulom, nem kell szamolgatni: magatol kiirja :-)

phaidros 2011.09.08. 16:40:57

@Almatlan Jozsi: fúú, az tök menő fícsör, mesélj még lécci az Ipadról, meg a 402 programodról rajta. |-D Név szerint ismered mindet? :)

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.09.08. 16:54:49

ezen sosem fog futni az autocad, ellentetben a 4 honap mulva erkezo win8-as tablakkal

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.08. 17:22:12

@version: Mert szerinted win8-on fogunk AutoCad-ezni? Na jó, tételezzük fel, hogy igen. Az akkor 0.007%-a a felhasználóknak.

hevfe01 2011.09.08. 17:52:46

@ern0:
"Nem hittem, hogy van még 2 ember rajtam kívül magyar nyelvterületen, akinek webOS-es kütyüje van."

Például a magyarországi HP-s alkalmazottaknak. Sokan kaptak Pre2-t.

l0lcopter 2011.09.08. 17:53:54

100 dollárért énis vettem volna egy ilyen masinát.
többet nemigazán ér.

mondjuk nemtudom mit reméltek,
a felvásárolt Palm zsákutcából HP zsákutca lett. ennyi.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.09.08. 17:56:02

@ern0: Pedig de :-) A legkeményebbeknek :D
Pár bugot mondjuk azért kijavíthatnának.
Amúgy az a pletyó, hogy a Samsung venné meg a WebOS-t, (meg azt a párezer mobilos szabadalmat). Az azért nagyot durranna, azt hiszem.

l0lcopter 2011.09.08. 18:00:40

amúgy bírom a cikkírót, neki playboy aki 100ezres terméket vesz 50ezres helyett.
Ő viszont egy megfontolt konyak lögyfölő, aki 50ezerért vett egy 20ezres elbukott, támogatás nélküli eszközt. :D

gunsmoke (törölt) 2011.09.08. 18:01:13

Ez az index.hu olyan, mint egy rossz GPS, mindig a legszarabb környékre vezet.

Léptem is és vissza se nézek többet.

think different 2011.09.08. 18:11:43

402 alkalmazas... mi a paripa cerkanak?
En havonta egyszer atfutok az iTunes-on es torlom, ami nem kell, igyekszem 100 alatt tartani, de a telon is csak 40 van talan, ami agyatlanul sok. Ha nagyon kell, akkor ujra letoltom, ahol van 3G.
Lapozgasson/nyitogasson a halal mappakat, mire megtalal valamit, ami kell...

l0lcopter 2011.09.08. 18:29:28

@think different: én meg beírom a spotlightba az első pár betűjét az appnak és ki is dobja. think different! ;)

SBSB 2011.09.08. 18:31:56

@billy reed: Már hárman. Idegesítő, érthetetlen stílus. Kérem vissza az elveszített öt percemet.

elég.volt 2011.09.08. 19:06:24

Mi ez a baromság? Szól ez egyáltalán valamiről, vagy csak volt egy felesleges három perced? Inkább verseket írjál be.

És ez kikerül a főlapra... B+

gerbaud 2011.09.08. 19:21:18

@version: Bele akartam kötni a mondandódba az AutoCAD-del kapcsolatban, de igazából nem tudok, mert valószínűleg tök igazad van! Oké, hogy a win8-nak (tabletverzió), meg a reá épülő (köré?) tableteknek se hírük, se hamvuk jelenleg, de nem tudhatjuk mi lesz 4 hónap múlva. Az meg, hogy az ipad-en már van AutoCAD, rohadtul nem ide tartozik. Szóval a lényeg, hogy érdemes volt többször elolvasni, amit írtál...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.08. 19:44:33

Ez még nekem is kínai. :-D
Bandi, inkább azt írnád meg, hogy hun van ócó tabletta. Mert te már bevetted... a fogalmazásgátlót.
:-))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.09.08. 19:49:51

Amúgy meg épp egy AOC tabletta ismertetőjét tartom a kezemben. De ha ez is olyan, mint a ledes monitoruk, akkor inkább nem kell.
Nekem még nincs tablettám, és plazmám se. Azt szoktam mondani: akkor veszek, ha hajlékony lesz a képernyő, és fel lehet csavarni.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.08. 20:24:21

@Dworkyll: A Samsung már lenyilatkozta, hogy semmiképp, és ez logikusnak hangzik, Android és Bada www.bada.com/ mellett minek. A webOS ennyi volt kb. Majd az Escom megveszi :-)

musi 2011.09.08. 20:26:30

Te milyen nyelven beszélsz, kedves blogíró? Mert magyarul nem nagyon. Egy-két bloggert beíratnék újra általános iskola nyelvtanórára.

OoO 2011.09.08. 20:44:01

A ciki az, hogy nekem van félretéve egy 100$-os, csak nem tudom kifizetni, mert csak usa credit card jó nekik. :(

odamondó 2011.09.08. 20:47:18

Már több helyen is írtam. Jó lenne leállni a touchpad képzeletbeli végtagjának szopkodásával mert ez egy nem létező eszköz a jövőt illetően.

Értem én hogy pár ember jól bemákolta a 99$os padját és most mindenki orra alá dörgöli hogy mekkora frankó.

Csak azért frankó mert olcsó volt és ahhoz képest kva jó. Ha ennyiért lenne ipad vagy branded android pad akkor a touchpadra se köpnének az emberek.

rakal 2011.09.08. 21:24:03

A HP Touchpad egy végső készletkiszórás eredményeként került ilyen olcsón a kedves cikkíró kezébe.
Sajnos a platform nem vált be.
DE informatikai kisérletezgetésre jó,ilyen értelemben van létjogosultsága a cikknek.
Mára már kikristályosodtak a platformok,amire érdemes fejleszteni:iOS,Android,esetleg WP7(ez biztos???? :(
Egy-két gyártónál még vannak belterjes dolgok(pl. Samsung Bada,és még a Nokiánál végóráit rúgja a Symbian,de a Meego-nak vége),másnak rentábilisan nincs létjogosultsága,ezért nem is szupportálják a nagy gyártók sem,pedig megengedhetnék(?) maguknak.
Szóval a lényeg:iOS és Android a tömegcucc,a jövő,a többi mobil OS sorvadásra van itélve(persze lehet,hogy a WP7 nem,bár ott is sötét a helyzet)

K úr 2011.09.08. 22:02:32

jó a blogsablon... grat

DeadBodiesEverywhere 2011.09.08. 22:17:47

Eleje még van a posztnak, de vége?

Egyébként 100 dolláros ajánlaton kívül megvenni nagy badarság lenne.

Úgy meg jobb mint egy huawei tablet :P

Evvvi 2011.09.08. 23:34:34

30-as IQ alatt nehéz megérteni ezt a bonyolult megfogalmazást.. :

OoO 2011.09.15. 10:37:14

@OoO: Megoldottam. Jövő héten érkezik. (Fingers crossed)

OoO 2011.09.29. 13:41:08

És amúgy tényleg korrekt a webos. Használható, egyszerű, egyértelmű.
süti beállítások módosítása