HTML

Bandroid

Az a rövid távú célom ezzel a bloggal, hogy szociális alapon létrehozzam bárkiben ugyanazt a hype-érzést, mint az iPhone.

Hosszú távon pedig nem érem be kevesebbel, mint hogy a kis körúton végre elkészült bicósáv mellett legyen még egy, Android telefonnal közlekedők részére.


Postok ráérősen.

Friss topikok

  • lacas8282: Szia, Nem találom az emailed az oldalon tudnál segíteni? Egy fontos ügyben kéne a segítséged. a... (2013.05.01. 10:20) A HTC bemutató után
  • odamondó: Amikor megvettem a telóm (android) én is rápörögtem erre az alkalmazás témára. Érdekes mód alig k... (2011.12.18. 15:34) Mobil vagy webes. Szerintem legyen
  • OoO: És amúgy tényleg korrekt a webos. Használható, egyszerű, egyértelmű. (2011.09.29. 13:41) Eddig tartott
  • JohnHenry: @valójábannemberci: ha regényt akarok olvasni, leveszek egy könyvet a polcról. (2011.09.28. 15:08) Touchpad, egy hét után
  • ern0: A legszebb az, hogy van ilyen appmaker, gondolom, XML-ből rántja le a kontentot. A legeslegszebb ... (2011.09.28. 13:07) Szakértelem a négyzeten

Linkblog

Szakértelem a négyzeten

2011.02.05. 07:45 :: Bandroid

Egy programozó mondott valami olyasmit az index évfordulós videóján, hogy nem érdekli a Facebook, mert programozástechnikailag zéró. Ezt továbbgombolva két toposzról beszélnék most, amely az iPhone-s és Androidos programok közt tarol mostanában, pörgeti fel a számlálót.

Az egyik a nézegetős alkalmazás. Ez azt jelenti, hogy nem egy program weblapját olvasod, hanem letöltesz egy programot, és azt. Nézegetem a díjnyertes magyar alkalmazást a tableten. 

- Megjelenít képeket, bejön oldalról.

- Értem, de mi a termék?

- Videó is van rajta.

- De mi a termék?

- Optimalizálva van.

Lapok, áttűnő lapok, jobbról, balról beúszik, videó. Mintha láttam volna már ilyet. Úgy emlékszem, valami weblap a neve, dhtml-lel és javascript-el fűszerezve. Kár, hogy a tablet-eken nincs web-böngésző. Emiatt talán mégis működhet az ötlet...

Ez az egész így az "internet" a doccom lufi kipukkanása előtt. Milyen cég? Internetes. Milyen? Internetes. Ja, internetes! Rosszul értettem. Már nyitom is a széfet.

Az index.hu egy hét alatt szedte szét ezt a blöfföt, átírta mobilra a honlapját, a portálok és honlapok özöne rohant utána.

Ha a nézegetős alkalmazás az alap, a saját rss olvasó a kitevő. És így jön ki a végeredmény: a hülyeség a négyzeten.

Szerintem szégyellik, akik csinálják.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bandroid.blog.hu/api/trackback/id/tr732639892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devDavid · http://blog.hu 2011.02.08. 09:41:34

Videóhoz tudnál linket adni?

Bandroid · http://bandroid.blog.hu 2011.02.09. 12:51:20

Azt hiszem, a webisztánon is fent van. Nem olyan rég volt.

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2011.03.08. 02:03:37

Megértem a problémád. Én elég sok ilyen-olyan hírolvasó alkalmazást letöltöttem kíváncsiságból, és szinte egyiket sem használom. Bár én kifejezetten egyik vagy másik híroldalra se szoktam oda, mint állandó hírforrásra, szóval talán ez is szerepet játszik.

Egyébként a legtöbb ilyen hír alkalmazással az a gond, hogy pont a reklám marad ki az oldalból, ami miatt az újságot csinálják. Sőt abban se vagyok biztos, hogy az általuk alkalmazott tartalom letöltési technika ugyanúgy pörgeti a böngészőkre kifejlesztett látogatás számlálókat.

Ez inkább imidzs termék mostanában. Ha elég nagy vagy, akkor legyen saját nézegető alkalmazásod is, mert az úgy trendi. Annyi plusszt viszont nem tudnak kitalálni, hogy a dolog valóban értelmet is tudjon nyerni.
Én eddig két ilyen alkalmazást használtam rendszeresen. Az egyik nagyon leegyszerűsítette az adott oldal fórumának használatát, a másik meg lehetővé tette, hogy az iPaden amúgy csak online működő képgalériát cache-elve offline is tudjam nézegetni. Sajnos azóta mindkét alkalmazással leálltak...

Bandroid · http://bandroid.blog.hu 2011.03.10. 10:32:21

Igen. Ez egy atomerőmű, és ott az emberek kezében. És nem találják az igazi bekapcs gombot, és azt kérdezgetik, hogy mit is rakjak rá erre.

Változni fog.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.09.28. 13:07:47

A legszebb az, hogy van ilyen appmaker, gondolom, XML-ből rántja le a kontentot.

A legeslegszebb webOS-en, ahol maga az app is JS.

Persze van értelme, de csak marketing: így be tudsz kerülni az appok közé - az már mégse csak egy bookmark.
süti beállítások módosítása